(PressFire.no): Utvikler Naughty Dog har stanset all utvikling av flerspillerspillet «The Last of Us Online» etter å ha jobbet på det i mer enn tre år.
- Vi skjønner at mange av dere har ventet på nyheter om prosjektet. Det er ingen enkel måte å si det på: Vi har tatt den vanskelige avgjørelsen å stanse utviklingen på spillet, skriver selskapet på sine hjemmesider.
Naught Dog skriver videre at de hadde tro på prosjektet, men at det ville blitt så stort at hele selskapet hadde måtte jobbet med spillet i årene fremover dersom de hadde lansert det.
Dette ville ha gjort at utviklerne ikke kunne lage store énspillerspill mer.
- Så vi hadde da to veier foran oss. Enten å bli et «live service»-spillstudio eller å fortsette å fokusere på énspiller, narrative spill som har definert historien til Naughty Dog.
Ryktene skal derimot ha det til at spillet hadde en trøblete utviklingstid fra første stund, og angivelig skal hele spillet så ble evaluert av Bungie, som ble kjøpt nettopp for sin ekspertise innenfor nettspill.
Denne evalueringen skal ikke ha gått særlig bra.
I november ble det klart at Sony skalerer ned satsingen på «live service»-spill.