– Vi skal aldri bli free-to-play

«Palworld»-skaperne setter ned foten.

16. september 2024 11:16

(PressFire.no): Utviklerne av monstersuksessen «Palworld» tar bladet fra munnen i forbindelse med et intervju med sjefen for utvikler Pocketpair, Takuro Mizobe.

I intervjuet med ASCII.jp forteller Mizobe at de ikke helt har bestemt seg for hvordan de skal fortsette å tjene penger på spillet – og han sier at det gir mening fra et business-ståsted å gå over til å bli et gratisspill.

– Når du tenker på det fra et forretningsperspektiv, så ville det gitt spillet ekstra levetid og gjøre det mer stabilt når det kommer til å tjene penger, forteller Mizobe.

I etterkant av intervjuet var det mange som spekulerte i at dette var fremtiden til spillet, men i en uttalelse setter Pocketpair skapet på plass:

– Nylig ble en artikkel publisert der vi diskuterte mulige retninger for «Palworld» og idéer for å fortsette med spillet i lang tid. Dette intervjuet ble gjort for flere måneder siden, og på den tiden vurderte vi hva som ville være den beste måten å gå frem på slik at spillet vil vare lenge og fortsette å vokse.

– Vi diskuterer fortsatt dette internt, siden det er vanskelig å finne en optimal retning, men vi har allerede bestemt oss for at «free-to-play»- eller «games as a service»-metoden ikke passer for oss.

Utviklerne forteller at spillet aldri ble utviklet med disse modellene i bakhodet, og at det vil være for mye arbeid å endre spillet til å få dette til å fungere.

– Vi er også veldig klar over at dette rett og slett ikke er noe våre spillere ønsker, og vi setter alltid spillerne først.

– Vi vurderer fortsatt skins og DLC til «Palworld» i fremtiden slik at vi kan støtte videre utvikling, men dette skal vi diskutere mer når det nærmer seg.

«Palworld» ble utgitt til PC og Xbox i januar, og solgte mer enn 15 millioner eksemplarer på PC, samtidig som det hadde mer enn ti millioner spillere på Xbox, innen knappe én måned.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3