(PressFire.no): Undertegnede var selv tilstede da «DayZ»-skaperen Dean Hall tok til Microsoft sin scene under E3 i Los Angeles 2015 og kunngjorde «Ion».
Han brukte store ord for å beskrive et massivt nettspill som ikke hadde ferdigskrevne historier, men som «skapte innhold av fysiske lover, biologi og kjemi».
Tyst etter kunngjøring
Eurogamer har undersøkt hva som har skjedd med spillet etter kunngjøringen – med bakgrunn i stillheten i ettertid. Det har ikke kommet noe nytt om spillet siden kunngjøringen.
Spillet ble i sin tid flagget som et samarbeid mellom Dean Hall, det britiske spillstudioet RocketWerkz og Improbable – studioet bak spillmotoren SpatialOS.
Ingen jobber med det
Hall selv bekrefter at han ikke jobber med «Ion» lenger og at det kun kan utvikles med teknologi som Improbable sin SpatialOS-motor.
Improbable på sin side sier at de ikke har noen planer om å utvikle eller gi ut et spill selv.
RockWerks har ikke bare begynt å jobbe på andre spill, men har faktisk sluppet flere spill etter kunngjøringen av «Ion».
Det tyder altså på at ambisiøse «Ion» ikke kommer til å bli utviklet.Dean Hall skal ha brukt et år på å bygge en prototype av spillet, som også skal være inspirert av «Space Station 13»