(PressFire.no): Da Electronic Arts la ned Visceral Games i oktober i fjor, var det mye usikkerhet rundt hva som skjedde med deres «Star Wars»-spill.
EA-sjef Patrick Söderlund hintet om at spillets lineære historiefokus ikke var noe folk egentlig hadde lyst på, og spillet ble flyttet over til EA Vancouver i stedet – der spillet
Det var også usikkert om Amy Hennig, som ledet prosjektet, ville fortsette på det der. Nå viser det seg at svaret var «nei».
I et intervju med Eurogamer sier hun at hun forlot EA allerde i januar, og at «Star Wars»-spillets nye fokus på en åpen verden var noe helt annerledes enn det hun jobbet på.
- Det prosjektet er på hylla nå. Vancouver-studioet jobber på noe ganske annerledes. Når du går mer åpen-verden, så blir det noe helt annerledes enn det vi skulle lage, sier hun i intervjuet.
Hennig, som tidligere skreiv historien til «Uncharted», sier hun nå skal starte sitt eget indie-studio i stedet.
- Jeg håper å få med meg noen folk om bord, og jeg hadde likt å hatt et lite studio med seks til åtte personer.
Hun sier videre at hun har lyst til å utvikle noe i VR.