(PressFire.no): «No Man’s Sky» fra britiske Hello Games har fått oppmerksomhet helt siden avsløringen i desember, men på årets E3 stakk det nærmest av med seieren for messa.
Spillet, som er tungt inspirert av klassisk science fiction-kunst og litteratur, har blitt kjent for å automagisk skape et enormt univers vi som spillere skal utforske.
Hvor stort, spør du?
Ifølge skaperen av spillet, Sean Murray, vil det ta fem milliarder år å besøke alle planetene. Og da har du bare sett hver planet i ett sekund.
Dette er mulig fordi det er en algoritme som skaper alt innholdet i spillet – inkludert planeter, fauna og flora.
Til IGN forteller Murray at de begynte med en 32 biters algoritme-modell, men var ikke helt fornøyd med de mellom fire og fem tusen planetene i spillet.
Dessuten skal han blitt utfordet på et utsagn om «ubegrenset antall», som naturligvis rent filosofisk sett ikke er mulig med datamaskiner.
Derfor skal de ha laget en ny 64 biters algoritme, som gjør det vesentlig større enn originalt tiltenkt.
Sean Murray frister også med at det kommer en stor nyhet om spillet «snart».
Under E3 fikk spillet spesiell oppmerksomhet under Sonys pressekonferanse, og det ble avslørt at spillet kommer først til PlayStation 4.
I ettertid har Hello Games snakket om at spillet også kommer til pc, men har ennå ikke sagt noe om andre spillkonsoller.