- Gjør tusen endringer på bilene dine i «GTA V»

Våpnene kan også få en personlig tvist.

10. juli 2013 11:32

(PressFire.no): I går fikk vi for første gang se hvordan selve spillopplevelsen i «Grand Theft Auto V» blir, i den seneste traileren.

Noen av systemene blir forklart, sammen med løfter om at sikte- og skytemekanikkene har blitt forbedret fra «GTA IV».

Det ble også vist hvordan du kan styre de tre hovedpersonene, hoppe mellom dem som du ønsker - og besøke livene deres om du vil spionere eller bare bli bedre kjent.

For veldig mange er et godt «Grand Theft Auto»-spill forbundet med våpen og biler, og hvilken type frihet Rockstar gir deg.

Imran Sarwar, en av produsentene bak «Grand Theft Auto V», forklarer Game Informer hva du kan forvente i den gata.

- Større taktiske muligheter

Du kan tilpasse både våpen og biler, røper produsenten.

Helt i tråd med enkelte av oppdragene i spillet, som vi får et innblikk i gjennom den nye traileren, blir Trevor, Franklin og Michael noen ganger nødt til å endre på våpnene.

Det kan for eksempel dreie seg om et spesifikt kupp eller ran som gjør at du trenger en fordel. Kanskje i form av lyddempere, spesiell ammunisjon eller tilpasninger som kler omgivelsene.

- Spillerne har tilgang til et vidt spekter av modifikasjoner, som større magasiner, grep for å bedre presisjonen, farging av våpen, lommelykter, sikter og lyddempere, sier Imran Sarwar til Game Informer.

- Tilbehør, som lyddempere, gjør at spillerne kan tilpasse innfallsvinkelen til enkelte oppdrag, og velge en sniketilnærming.

- Alt dette er med på å gi bredere taktiske muligheter, forteller Rockstar-produsenten.

Et nikk tilbake til «San Andreas»

Mange har allerede dratt paralleller til «Grand Theft Auto: San Andreas» når det gjelder tonen og valgfriheten du har i Rockstars neste sandkasseeventyr.

Det underbygges også av måten du kan skreddersy bilene - akkurat slik du ønsker.

Er muligheten til å tilpasse bilene et nikk tilbake til «San Andreas», spør Game Informer.

Definitivt. Men i stedet for å gjøre dette til en valgfri mulighet for spillerne å eksperimentere med, ville vi utvide og integrere dette dypere i spillet, så dette aspektet passer sammen med alt det andre du kan gjøre i denne verdenen.

- Noen oppdrag ber deg om å personliggjøre bilene på bestemt vis. Vi har også tatt dette med tilpasning mye lengre enn i «San Andreas», sier Sarwar.

«»

- Ett-stopp-fikser-alt-steder

I «GTA»-sammenheng er det vanligvis verksteder spredt rundt i byene som du må være på utkikk etter, kalt Pay & Spray.

Det blir det slutt på nå. I stedet er disse kalt LS Customs.

Etter å ha rullet doningen din, enten en bil eller en motorsykkel, inn i et slikt verksted, kan du slå av en prat med en mekaniker og gjøre noen endringer. Det blir ikke muligheter til å gjøre lakkarbeider på ett sted, motoroppgraderinger eller dekkjøp på et annet.

LS Customs fikser alt for deg, bekrefter Imran Sarwar.

- Disse dukker opp gjennom hele verden, og er «ett-stopp-fikser-alt»-steder.

Det er selvsagt ikke bare lakk, frosting av ruter, ekstralys, felger og dekk som kan gjøre bilen din mer personlig.

Spillprodusenten lister opp endringer som kan gjøre opplevelsen i selve spillet mer dyptpløyende når du befinner deg bak rattet, som å modifisere bremser, trimming, fjæring, skuddsikre dekk eller solid karosseri.

- Det er mer enn tusen slike modifiseringer totalt. Og når du er ferdig med å pynte bilen, kan du ta et bilde med spill-mobiltelefonen og laste det opp til Social Club.

«Grand Theft Auto V» lanseres 17. september, og kommer til PlayStation 3 og Xbox 360.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3