«FIFA 12» til PC identisk med konsollutgavene

- Øyeblikket PC-eiere har ventet på.

22. juni 2011 14:44

Electronic Arts har i dag kunngjort at «FIFA 12» blir lansert til PC, i tillegg til konsoller (inkludert 3DS). Utviklerne hos EA Canada har utviklet sin Impact Engine til PC også, den nye fysikkmotoren som skal sørge for at taklinger og animasjoner nå spiller mer på samme lag.

Dette har vært et problem for folka bak «FIFA» tidligere, for fysikk og følelse er nå satt i høysetet foran lanseringen av «FIFA 12».

For første gang vil et «FIFA» til PlayStation 3, Xbox 360 og PC ha identisk spillmotor og det samme innholdet når spillet lanseres den 29. september, skriver EA i pressemeldingen. Og samtidig med det, er altså slippdatoen annonsert. 

- Dette er øyeblikket alle PC-spillere har ventet på, ettersom de endelig får oppleve den prisbelønte «FIFA»-opplevelsen på sin foretrukne plattform, uttaler Kaz Makita (Executive Producer bak «FIFA 12»).

EA Sports Football Club, en gratis livetjeneste som ble annonsert under E3, forener alle fotballidioter gjennom å stadig tilby nytt innhold, du kan koble deg opp mot venner og andre fans av ditt favorittlag, og består av et sett community-tjenester.

PressFire var tidligere i år til stede da alle nyhetene i «FIFA 12» for første gang ble presentert og avslørt, og kunne etter besøket i Vancouver blant annet fortelle om Impact Engine, Precision Dribbling, Tactical Defending og Pro Player Intelligence - noen av de sentrale innovasjonene i denne serien. Mer om alt dette leser du i denne saken.

Vi har også fått teste en tidlig, uferdig versjon av «FIFA 12» like før E3-spillmessen startet, og kan bekrefte at du kan forvente deg en helt annen spillopplevelse enn du er vant til sammenlignet med tidligere «FIFA»-årganger. Spesielt når det gjelder fysikken og en helt ny måte å forsvare seg på.

NB! Hovedbildet i denne artikkelen er fra PC-versjonen av «FIFA 12» (se det i full størrelse her).

PC-versjonen kan handles digitalt fra Origin, Electronic Arts' onlinetjeneste. 

«FIFA 12» lanseres til PlayStation 3, Xbox 360, PC, Wii, PlayStation 2, PSP, Nintendo 3DS og iOS-plattformene den 29. september. Det er ventet at detaljer om en demo blir kunngjort under GamesCom-messen i Köln i midten av august.


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3