(PressFire.no): Vi vet allerede at «Just Cause»-navnet forplikter, overfor dem som vil ha en lekegrind uten begrensninger – med løftet om frisinnet, eksplosiv galskap.
I «Just Cause 3» tar Avalanche varemerket sitt til nye høyder.
Vi fikk en lang prat med Omar Shakir, en av produsentene bak spillet, på E3-spillmessa i forrige uke. Se intervjuet i videovinduet.
Her finner du flere E3-nyheter, tester og intervjuer.
Omar Shakir. (Foto: PressFire.no).
Sydhavssandkasse
«Just Cause 2» ble en suksess. Det solgte mer enn OK etter ordinær lansering, men fikk nytt liv da spesielt pc-spillerne begynte å forbarme seg over dette actionspekka sandkassespillet.
Dette samfunnet begynte selv å skape nytt innhold – til og med en onlinemodus ble lagd av fansen.
Det er trolig grunnen til at Shakir stadig vekk er innom at de kommer til å lansere «Just Cause 3» (uten en tradisjonell onlinebit), og la folk bruke alle redskapene de har gitt dem.
Kanskje Avalanche er inspirert til å se hva som spirer etter slippet?
– Vi har noen grunnpilarer i måten vi designer spillet: det må være en åpen, stor sandkasseverden. Det må være eksplosivt og over the top, og vi skal aldri innskrenke hva spilleren kan gjøre, sier Omar Shakir til PressFire.
Spillet kommer ut til PlayStation 4, Xbox One og pc 1. desember.
Skurker, hengende til tørk
Igjen venter en ny sydhavsøy. Rico Rodriguez, hovedpersonen, skal forsøke å stanse enda en diktator, og for å lykkes med det har du helt nye hjelpemidler tilgjengelig.
Cirka tusen kvadratkilometer står til din disposisjon i «Just Cause 3». Og utviklerne vil gjerne at du oppdager gleden som ligger i å detonere en granat – etter å ha koblet en lastebil fast til et helikopter, og stroppet dette fast til et drivstoffdeponi.
Eller hva med å henge tre fiender og bilen de kom kjørende i, opp til tørk på veggen?
Se mer fra «Just Cause 3» i videovinduet.
REPORTER: Mikael Lunde. FOTO/KLIPP: Fredrik Reed.