Jade Raymond jobber med det sjette spillet i «Splinter Cell»-serien. Det forteller hun selv i en promovideo for hennes nye gigantspillstudio i Toronto, Canada.
- Vi jobber på «Splinter Cell 6», den neste utgaven i den bestselgende serien, og hele spillet blir laget her i Toronto, sier hun i videoen hos Eurogamer.net.
Det femte spillet i «Splinter Cell»-serien ble sluppet tidligere i år, etter flere forsinkelser. Det fikk navnet «Splinter Cell: Conviction» og var konsolleksklusivt på Xbox 360. Spillet skulle opprinnelig være i butikkhyllene i november 2007, men åpenbarte seg ikke før i mai i år.
Anmelderne var delte i meningene om spillet, som ble sett på som en ny retning for serien. Utvikleren valgte å fokusere mer på action enn sniking, som tidligere har vært ett av kjennetegnene til serien.
Hvilken retning det neste spillet vil ta vet vi enda ingenting om, men Raymond var produsent på «Assassin’s Creed»-spillene før hun fikk jobben med å starte det nye gigantstudioet i Toronto. Det er ikke umulig at elementer fra «Assassin’s Creed»-serien kan smitte over på det nye spillet.
Det nye studioet skal ifølge Raymond jobbe med fem spill, hvor målet til slutt er å ha rundt 800 ansatte innen ti år. I videoen forteller hun at de nå har 83 ansatte, og at de er foran skjemaet.
De fleste spillene i «Splinter Cell»-serien har blitt utviklet i Ubisofts studio i Montreal, som også har stått bak flere «Prince of Persia»-spill og «Assassin's Creed»-serien. Unntaket er «Splinter Cell: Pandora Tomorrow», som ble utviklet i Ubisofts studio i Shanghai. Dette studioet stod for øvrig også stod bak flerspillerdelen i nylig slupne «Assassin's Creed: Brotherhood».
I forbindelse med det første «Assassin’s Creed»-spillet fikk spillprodusenten Jade Raymond mye oppmerksomhet for sitt vakre utseende, som er noe uvanlig i en bransje som domineres av menn.
Hvilke konsoller «Splinter Cell 6» utvikles for er fremdeles ukjent.