- Jobber allerede med mitt neste spill

Hva serverer David Cage etter «Beyond»?

13. februar 2013 14:55

(PressFire.no): Det er tre år siden «Heavy Rain» kom ut til PlayStation 3.

Et bekmørkt krimdrama der skaperen David Cage spiller på alle strengene for å få oss til å føle noe vi vanligvis ikke forbinder med et spill.

Han avslørte i fjor sommer at det nye spillet er «Beyond: Two Souls», med Ellen Page i hovedrollen. Der venter det en tur til «den andre siden».

Så langt har ikke Sony bekreftet når spillet skal være ferdig, men opererer med at det skal lanseres til PlayStation 3 i løpet av året.

Har flere baller i lufta

Det er lite trolig at Cage kommer til å slenge beina på sofaen særlig lenge etter «Beyond: Two Souls» -slippet.

Han forteller i et ferskt intervju at han har flere spillidéer, og allerede er i gang med etterfølgeren til «Beyond».

- Jeg har trolig mine tre neste spill i hodet.

- Selv om jeg nå jobber for fullt med «Beyond», vet jeg hva jeg skal gjøre etterpå – for dét spillet er allerede i utvikling, sier Cage til Gamesindustry.

Sci-fi neste?

I forrige måned dukket det opp spor av at Quantic Dream, spillstudioet til Cage, har sikret seg retten til å bruke navnet «Singularity» – i en eller annen form.

Superannuation (via Kotaku) snuste opp at de kjøpte nettdomenet Singularityps4.com. Der ligger det altså i tillegg en kraftig indikasjon om at Cage er klar for neste generasjon PlayStation.

Den franske spillskaperen har fortalt at han er fascinert av «The Singularity is Near» fra forfatteren Ray Kurzwil. Denne boka forteller en historie lagt til en nær fremtid – der mennesker smelter kropp og sinn, sammen med teknologi.

Inspirasjonen brukte Cage blant annet til teknologidemoen «Kara», vist på Game Developers Conference i fjor.

- Dette er ikke mitt nye spill, understreket Cage den gang.

Noen måneder senere avslørte han «Beyond», i forbindelse med E3-spillmessen i Los Angeles.

- Idéene kommer naturlig

I intervjuet med Gamesindustry, utdyper David Cage hvordan arbeidsprosessen hans fortoner seg. Han sliter sjelden med å komme opp med konsepter som kan bli til spill.

- Jeg har flere idéer enn jeg klarer å realisere, noe som er flott. De kommer naturlig.

- Det gir idéene tid til å utvikle seg til et punkt der de er klare til å bli skrevet ned, forteller Cage. 


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3