(PressFire.no): Ikke alle hoppet i taket da Take-Two annonserte at «BioShock 2»-studioet jobber med et skytespill basert på «XCOM»-serien. Mange fans av originalserien forstår ikke hva poenget er med å bevege seg bort fra selve kjernen i serien, som var strategispill.
Og bønnene har blitt hørt, for nå har omslaget til den nyeste utgaven av det amerikanske spillmagasinet Game Informer avduket at det kommer et «XCOM»-spill i tråd med strategirøttene.
Det stopper ikke der– spillet utvikles av strategilegenden Sid Meiers studio!
Og en av sjefene for studioet, Steve Martin, forteller at de vil være trofaste til røttene:
- Vi er nøye med å holde «XCOM: Enemy Unknown» til elementene som gjorde «X-COM» til et respektert spill, samtidig som vi vil levere en helt ny historie og spillmekanisk opplevelse til både die-hard-fanx av «X-COM»-serien så vel som nykommere, sier han til Game Informer.
I «XCOM» styrer man en organisasjon som slåss mot en invasjon fra rommet. Ved å sikre utenomjordisk teknologi og forskning, kan du dra nytte av fienden både på det taktiske og strategiske planet
Selve kampsystemet har tradisjonelt sett vært turbasert og spillet har oppnådd en kultstatus.
Mer avsløres ikke om spillet, utenom at det etter planen skal slippes til høsten og utvikles til Xbox 360, PlayStation 3 og pc.
Skytespillet til 2K Marin skal etter planen slippes til Xbox 360, PlayStation 3 og pc 9. mars.