(PressFire.no): «Minecraft» vokser i et heseblesende tempo, og selv den forholdsvis ferske Xbox 360-utgaven kan notere over fire millioner solgte eksemplarer.
Resultatet er at det skapes fryktelig mye innhold til byggeklossespillet, og en nylig innholdspakke kan være den største oppgaven noen har tatt på seg i kubeverdenen.
«Crafting Azeroth»-prosjektet har gjenskapt hele Azeroth, som utgjør brorparten av «World of Warcraft», i de ikoniske byggeklossene.
Gigantisk pakkePakken tar opp hele 24 gigabyte lagringsplass, og skal være resultatet av flere hundre timers målrettet arbeid. Da er mesteparten av jobben automatisert.
Skaperen «Ramses» har nemlig skrevet et program som «voxeliserer» landområdene i det massive nettrollespillet og omgjør dem til byggeklosser i «Minecraft».
Den amerikanske studentens oppgave har først og fremst vært å definere hvilke brikker som utgjør hvilket terreng i Azeroth.
- Å velge materialer for over 10 000 teksturer i spillet krevde fortsatt svært mange arbeidstimer, skriver idéens far i en spørsmålsdel.
Er ikke ferdigDen klossete versjonen av Azeroth skal være mer enn 275 kvadratkilometer stor, over én kilometer høy og formet av mer enn 68 milliarder blokker.
Under et intervju med The Verge i februar røpte den 27 år gamle skaperen at han hadde brukt over hundre timer allerede da, men arbeidet er fortsatt ikke ferdig.
- Arbeidet har allerede startet på Outland og Northrend, og jeg planlegger å konvertere andre regioner som Tol Barad og Lost Isles. Verktøyet kan også brukes på huler, så de kommer muligens på et senere punkt, skriver Ramses.
Innholdspakken kan lastes ned som torrentfil og krever at du kjører den på en server med Bukkit-programvaren for å være på sitt smidigste.