(PressFire.no): Grasshopper Manufacture, frontet av den eksentriske Suda 51, har byttet eiere.
Det er den japanske utgiveren GungHo som har kjøpt spillstudioet, melder Edge.
I fjor kom «Lollipop Chainsaw» (hovedbildet) fra Grasshopper - der vi møtte cheerleaderen Juliet (18) som freste zombier med motorsaga. For tiden holder Goichi «Suda 51» Suda på med et helt nytt prosjekt, kalt «Killer is Dead».
De nye eierne som fremover skal prøve å holde Suda litt i tøylene, er kjent for en rekke online-baserte spill.
Edge skriver at det foreløpig ikke er mer informasjon tilgjengelig enn en bekreftelse av oppkjøpet på GungHo sine nettsider (oversatt av Gematsu).
Det er altså for tidlig å si om byttet av Grasshopper-eiere vil ha noe å si for fremtidige Suda 51-prosjekter – eller vil tvinge fram et eller annet kursskifte hos spillskaperen.
«Killer is Dead» ble brettet ut i det japanske spillbladet Famitsu nylig. Det beskrives som en blanding av «Killer 7» og «No More Heroes»-spillene – altså trygt forankret i en historie om en blodtørstig snikmorder.
Mondo Zappa, som er navnet på «Killer is Dead»-hovedpersonen, får jobbtilbud fra et selskap som spesialiserer seg på leiedrap. Zappa blir sendt jorda rundt for å ta andre leiemordere av dage.
Suda selv hadde dette å si om «Killer is Dead»:
- Dette er historien om en mann som ikke ferdes mye blant folk, men fortsatt åler seg inn i samfunnet og hensynsløst eliminerer ondskap.
- Det er en personlig historie, ikke en som er bevisst på kaoset som foregår rundt ham. Men det får du nok mer enn en smak av uansett, fortalte Suda til Famitsu.
«Killer is Dead» skal etter planen utgis til Xbox 360 og PlayStation 3 i Japan i sommer. En dato for Nord-Amerika og Europa er foreløpig ikke bekreftet.