Microsoft var ikke fornøyd med «Diablo 3» på Xbox One

Satte egne folk på saken.

20. august 2014 14:21

(PressFire.no): Etter at Blizzard viste fram Xbox One-versjonen av «Diablo 3» på årets E3-messe i Los Angeles, var ikke Microsoft fornøyd med resultatet.

Det kommer fram i et intervju Blizzard har gjort med Eurogamer.

John Hight fra Blizzard Entertainment forteller at de hadde oppløsning på 1080p, men at de sleit med å opprettholde en jevn flyt rundt 60 bilder i sekundet.

Reduserte for bedre flyt

Det skal ha vært spesielt vanskelig når det var snakk om fire spillere som spilte samtidig, noe som er en av funksjonene i spillet på konsoll. Når det ble mye bevegelse på skjermen, skal det ha begynt å «hikke».

– Derfor tok vi valget om å redusere til 900p. Det var dette vi viste fram rundt E3, og Microsoft sa bare: «dette er uakseptabelt, dere får finne en måte å oppnå bedre oppløsning.»

Så vi jobbet med dem direkte, de ga oss en kodeoppdatering som fikk oss opp på 1080p, forteller Hight.

Hikker litt

Den forbedrede oppløsningen kommer i form av en nedlastbar oppdatering når spillet slippes.

Eurogamer skriver videre at oppgraderingen av oppløsningen likevel har hatt en kostnad, og at flyten sammenlignet med 900p-versjonen er litt dårligere når det blir mye action på skjermen. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3