(PressFire.no): Peter Molyneux' «Curiosity - What's inside the box» vil gjerne leve opp til navnet sitt.
Spillet, som hittil er sluppet ut til Android og iOS, er et sosialt eksperiment der spillere får muligheten til å hakke seg innover i en kube, for å se hva som befinner seg i midten.
For å gjøre dette har spillerne muligheten til å ta bort de mindre delene «Curiosity»-kuben består av, såkalte cubelets, som inneholder penger man videre kan bruke for å få bedre utstyr og dermed hakke raskere.
Får man bort nok kuber avslører man et nytt lag under, og hvert slikt nivå skal være unike, ifølge utviklerne.
Nå har spillerne fått en mulighet til å forskynde prosessen ved å kjøpe en tilleggspakke som i en sveip fjerner en hel masse kuber. Ikke helt uventet, kanskje.
Men i samme oppdatering har spillerne nå også fått mulighet til å legge til kuber.
Dette er den første anledningen spillerne har til å bygge opp kuben igjen, noe som går imot selve premisset av spillet.
- Vi vet ikke helt hva som kommer til å skje. Det kan hende «Curiosity» brytes ned fortere for å avsløre den innerste hemmeligheten, eller kanskje effekten blir normalisert av spillerne som vil at spillet skal leve videre, kommenterte utviklerne i 22Cans.
Ifølge Eurogamer har spillerne hittil betalt for å fjerne over 13 millioner kuber, mens 4 millioner kuber har blitt lagt til. Funksjonen vil bli slått av når det bare finnes to lager igjen av kuben.