(PressFire.no): Det nye «Metal Gear Solid»-spillet nærmer seg. Prologen til «Metal Gear Solid 5», kalt «Ground Zeroes», lanseres allerede 20. mars.
Spillet kommer både til den utgående konsollgenerasjonen, PS3 og Xbox 360, og den nye generasjonen, PS4 og Xbox One.
Det ble nylig litt kontrovers da seriens skaper, Hideo Kojima, fortalte at han likte å jobbe med PlayStation 4 aller best, og at spillet vil se penest ut på Sonys konsoll.
Rent teknisk vil PS3- og Xbox 360-versjonene av spillet kjøre i 720p-oppløsning og 30 bilder i sekundet. Xbox One-versjonen kjører i 720p og 60 bilder i sekundet, mens PS4-versjonen kjører i full 1080p og 60 fps.
Begge nestegenerasjons-versjonene skal ha bedre effekter, bedre teksturer og bedre lys- og skygge-effekter.
Kojima sier nå også at PS4-versjonen vil ha bedre atmosfæresimulering, som antakeligvis vil gjøre elementer som himmel og skyer enda mer realistiske.
Denne nye videoen som Konami har lagt ut (se øverst i denne saken) viser en relativt detaljert oversikt over forskjellene. Man kan sammenligne på tvers av PS3/Xbox360/PS4/Xbox One-utgavene av spillet.
Det skal mye pikseltelling til for å legge merke til dramatiske variasjoner, men et raskt øyekast tyder på at PS4-versjonen fremstår som den mest detaljerte.
Det blir definitivt spennende å faktisk teste den ferdige fullversjonen av spillet om en måneds tid.