(PressFire.no): Max Lachmann fra Avalanche Studios var på plass under Bylarm Interactive i forrige måned.
Hans spesialitet er å lage lyd og musikk til store, åpne spillverdener.
Denne sjangeren har blitt et varemerke hos svenskene. Vi snakker tross alt om gjengen som står bak to «Just Cause»-spill og «The Hunter». Snart er de aktuelle med sin visjon av postapokalypsen i «Mad Max».
«»Det er tydelig at svenskene holder kortene tett til brystet rundt fremtidsplanene.
Lachmann hadde bare et lurt glis å by på da vi spurte litt om planene for «Just Cause 3»- og «Mad Max
– I spill, og fremfor alt i et åpen verden-spill, vet man jo ikke hva spilleren velger å gjøre. Vi må hele tiden være forberedt på å plukke fram alle typer lyder samtidig, sier Lachmann.
– Vi har kommet ganske langt på grafikkfronten. Mer og mer begynner man nå å innse at lyd også er viktig.
– Lydbiten har ligget langt etter en stund, mener svensken, men spår at dette blir viktigere til en ny konsollgenerasjon og enda rikere spillopplevelser.
VIDEO: Marthe Marie Moen. REPORTER: Endre Vellene.
Se filmen der vi tok en liten prat med lyddesigneren rett før hans Bylarm-foredrag i denne saken.