(PressFire.no): I forrige uke samlet spillutviklere fra hele verden seg i San Francisco for å knytte bånd, selge, inspirere og finne teknologi.
Derfor er det også en viktig arena og anledning for utviklere til å vise sine muskler, og derfor sminker de gjerne opp varene sine for anledningen i form av teknologidemonstrasjoner.
Disse demoene er ment for å vise hva spillmotorene er i stand til å gjøre, for å friste utviklere til å bruke dem.
En av denne generasjonens mest populære spillmotorer, Unreal Engine 3, begynner å bli klar med sin neste generasjons stallhest – Unreal Engine 4. Denne uka viste de hva den vil være i stand til å gjøre med et skjermkort av type Nvidia GTX 680.
Demoen kaller de for «Infiltrator», og du kan se den her:
Unreal Engine 4 er imidlertid også ment for morgensdagens spillkonsoller, hvor Sony var først ute med å avsløre sin PlayStation 4. Under avdukingen i februar ble også Unreal Engine 4 vist, men nå har de sluppet demoen i full lengde. Se hvordan Unreal Engine 4 ser ut på en PlayStation 4her:
Kojima Productions og «Metal Gear Solid»-mannen Hideo Kojima har i en årrekke jobbet med mystiske FOX Engine, som ikke bare skal stå for de kommende «Metal Gear Solid»-spillene, men også legge grunnlaget for de kommende fotballspillene i «Pro Evolution Soccer»-serien fra Konami. Det er ikke usannsynlig at flere spill fra Konami vil ta i bruk motoren.
Det er bekreftet at «Metal Gear Solid V» og «Metal Gear Solid Ground Zeroes» vil ta i bruk FOX Engine på dagens konsoller.
I denne demonstrasjonen vises ikke bare hvordan Kojima jobber med å oppnå fotorealisme, men også hvordan de vil revolusjonere arbeidsflyten:
Activision forbereder seg også på fremtiden og viser nå frem imponerende teknologi, hvor de har fokusert på realisme i ansikter. Om dette blir hvordan vi opplever «Call of Duty» i fremtiden vet vi ikke, men se demonstrasjonen her: