(PressFire): Spillutviklerne av den populære «Uncharted»-serien til PlayStation 3, Naughty Dog, innrømmer at presset var mer intenst i sluttspurten av det tredje spillet.
- Det var ganske brutalt denne gangen. Jeg mener, det er alltid en sluttspurt hvor folka legger inn ekstra timer. Men på grunn av ambisjonene og størrelsen på spillet, selv om vi måtte korte ned noen ting, var det veldig mye å gjøre på den tiden vi hadde å gjøre det på, sier animasjonssjefen for spillet, Josh Sheer til Gametrailers.
Ifølge spillets regissør, Justin Richmond, skal oversettelser til flere språk også ha bidratt til mer jobb denne gangen.
Innspurten som utviklerne kaller crunch time har fått mye oppmerksomhet den siste tiden. Flere studioer har blitt anklaget for uholdbare arbeidsforhold med ekstremt mye overtid. Nå nedlagte Team Bondi, som sto bak «L.A. Noire», var ett av studioene som fikk negativ oppmerksomhet.
Naughty Dog har imidlertid fokus på trivsel. I et intervju med Eurogamer.net forteller Richard Lemarchand at studioet har tatt i bruk de famøse Google-fredagene på arbeidsplassen.
Det betyr at ansatte har én dag i uken hvor de kan jobbe med hva de vil. Han forteller videre at noen av kuleste tingene i spillene har oppstått på grunn av dette.
Det var «Uncharted 2: Among Thieves» som virkelig satte «Uncharted»-serien på kartet og ble av mange kåret til det beste spillet i 2009. «Uncharted 3: Drake’s Deception» har allerede fått svært gode anmeldelser av kritikerne. Vår anmelder trillet terningkast fem.
«Uncharted 3: Drake’s Deception» slippes eksklusivt PlayStation 3 i dag, 2. november.