(PressFire.no): LucasArts har avslørt et nytt «Star Wars»-spill, mørkere og mer hardbarka enn vi har fått på en stund. Definitivt noe helt annet enn «Kinect Star Wars» som satte familiære krumspring foran tv-skjermen i fokus.
Spillet får sannsynligvis en 18-årsgrense, skriver Superannuation. Dermed skiller det seg radikalt fra Kinect-spillet som kom ut i vår, og de fleste andre «Star Wars»-spillene.
«Star Wars 1313», som er tittelen, blir for første gang vist for pressen på E3 som starter i Los Angeles neste uke. Men allerede nå har LucasArts løftet på sløret og avslørt de første detaljene.
I spillet tar du rollen som en dusørjeger i et av de farligste miljøene fra fiksjonen: underverdenen i Coruscant. Det blir nevnt at du får muligheten til å skaffe deg et vidt spenn av våpen, noen riktig så eksotiske. Sentralt i handlingen er en «kriminell konspirasjon», frister utviklerne som nettopp har avslørt spillet.
LucasArts skriver i en pressemelding at de har innhentet kompetanse fra et vidt spenn internt i Lucasfilm-organisasjonen, ikke bare fra spillavdelingen.
Målet har vært å lage et filmaktig actionspill (skildret i tredjeperson), der artister og talent fra Industrial Light & Magic, animasjonsstudioet til LucasFilm og Skywalker Sound har jobbet tett sammen.
Spillet bygges på Unreal-motoren og utviklerne bruker såkalt motion capture, avansert teknologi og effekter som Hollywood benytter flittig, hevder spillskaperne.
Spillet gir oss muligheten til å bli kjent med en flik av denne fiksjonen som ikke har vært utforsket i stor grad. Fokuset virker å være på at du skal bruke ferdigheter og gadgets fremfor Kraften, ettersom spillfiguren «bare» er en navnløs dusørjeger.
NB! Her kan du se en rekke konseptuelle tegninger fra spillet.
Level 1313 på Coruscant er inspirasjonen bak tittelen. På det ene skjermbildet som har blitt sluppet skimter vi et fartøy som kan stamme fra samme æra som den originale filmtrilogien, noe som kan hinte om hvilken tidsalder spillet finner sted i.
- «Star Wars 1313» dykker ned i en del av «Star Wars»-mytologien som vi alltid har visst eksisterte men som vi ikke har hatt anledning til å besøke tidligere, sier Paul Meegan i LucasArts i pressemeldingen.
- Vi er forpliktet til å lage den beste spillopplevelsen, og jeg tror vi kommer til å bevise dette når vi viser spillet på E3.
Vi må vente til neste uke for å få flere detaljer om spillet. Da starter den store spillmessen i Los Angeles.