Utsetter «Ridge Racer: Unbounded»

- Vi trenger litt mer tid, sier utviklerne.

14. februar 2012 10:49

(PressFire.no): Finske Bugbear har hatt i oppdrag å restarte en kjent og kjær serie. Deres «Ridge Racer: Unbounded» nærmer seg, men utgiver Namco Bandai har bestemt seg for å flytte europalanseringen med fire uker.

Opprinnelig var slippdagen 2. mars. Ny dato er 30. mars, skriver Eurogamer.

- Vi trenger litt mer tid på oss for å optimalisere spillet, uttaler utviklerne.

Ødeleggelse i fokus

PressFire har sett spillet i aksjon et par ganger, og i tillegg fått prøvekjøre litt. Dette er utvilsomt en avstikker fra oppskriften som «Ridge Racer» har fulgt siden starten på tidlig 90-tall.

For selv om driftingen fortsatt er med, og er en sentral del av spillmekanikken, er det et økt fokus på omgivelser som kan ødelegges. Du kan både muskle konkurrentene du kjører mot – eller ta avstikkere ved å knuse vei gjennom betongsøyler eller andre konstruksjoner. Denne økte graden av ødeleggelse gir fort assosiasjoner til «Burnout».

I tillegg har Bugbear lagd en editor som lar deg designe egne baner. Under GamesCom i fjor høst demonstrerte utviklerne dette kreative aspektet.  

«»

Også et Ridge Racer til Vita

Ved å flytte «ruter» rundt på et kart, og koble slike sammen, kan du enkelt og raskt designe disse løypene. Og du trenger ikke mange byggesteiner for å kunne lage en fiks ferdig bane, heller.

Vi fikk raskt følelsen av at «TrackMania»-måten å lage baner på har inspirert Bugbear Entertainment.

Tidligere har disse finnene stått bak blant annet «FlatOut» (2004), «FlatOut 2» (2006) og «Sega Rally Revo» (2007). 

Samtidig med at Sony lanserer PlayStation Vita i Europa og USA den 22. februar, slippes et håndholdt «Ridge Racer». Dette har Cellius-spillstudioet utviklet. Vita-versjonen fokuserer tungt på at du skal fristes til å handle ekstra biler og baner.

«Ridge Racer: Unbounded» lanseres til Xbox 360, PlayStation 3 og pc den 30. mars.


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3