Vraker flerspillerinnhold fra «BioShock Infinite»

Samtidig har «nestkommandøren» bak «Gears of War» byttet beite.

10. august 2012 14:49

(PressFire.no): Irrational Games bestemte seg for å bruke mer tid for å få ferdig det svært etterlengtede «BioShock Infinite».

Opprinnelig var spillet planlagt lansert før jul, men i stedet ble det flyttet til neste år.

Ken Levine, den visjonære skaperen av det første «BioShock», bekrefter at folka hans har eksperimentert med, og til slutt bestemt seg for å vrake, to flerspillermoduser til «Infinite».

- Vi eksperimenterer mye

I et intervju med Kotaku forteller Levine at det ikke nødvendigvis ligger noe dramatikk bak, men det er snarere et tegn på at det skal være rom for litt lekelyst.

- Som jeg alltid har sagt, eksperimenterer vi mye – og bare hvis resultatet blir godt nok, vil det ende opp i spillet.

Den første av disse to plasserte spilleren i en gammeldags arkademaskin – der oppgaven rett og slett var å holde stand i takt med at flere bølger med «fiendtlige leker», som Kotaku kaller det, rullet mot deg. Tårnforsvar, altså.

Den andre flerspillermodusen som ble skrellet bort, var en samarbeidsfokusert sak kalt «spec-ops» der fire spillere fikk sjansen til å spille igjennom deler av historiebiten i Infinite sammen.

Ken Levine har ikke lyst til å avsløre om «Infinite» får denne typen påfyll i spillmenyene.

Går fra «Gears» til «BioShock»

Studioet som nå jobber flittig med å få ferdig «BioShock»-spillet har fått en skikkelig bransjeveteran på laget. Rod Fergusson forlater Epic Games, og hadde sin første arbeidsdag hos Irrational Games i dag.

Dette bekreftet Fergusson selv på Twitter.

Han har de siste årene jobbet tett med blant annet «Gears of War»-serien, og har figurert som en av de mest toneangivende folka bak spillene – sammen med sjefen, Cliff Bleszinski.

Fergusson var på plass på E3-spillmessen, og møtte en av våre utsendte for å snakke om det kommende «Gears of War: Judgment».

Like etter at det tidligere i år ble kjent at «BioShock Infinite» utsettes, kom det spor av at årsaken kan være at Irrational planlegger å bygge ut med flerspillerinnhold. Sjansene for at slikt innhold blir med i spillet, er altså til stede.


«BioShock Infinite» lanseres til pc, PlayStation 3 og Xbox 360 den 26. februar. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3