Det er i Gametrailers' Bonus Round at spillbransjeanalytiker Michael Pachter kommer med disse friske uttalelsene rundt Xbox 360-eksklusivitet for Gears of War-serien.
Geoff Keighley fra Gametrailers.com spurte debattpanelet på tre, som inkluderte Kotakus Michael McWhertor i tillegg til Michael Pachter, om det fremdeles er fornuftig for utgivere å slippe plattformeksklusive titler.
- Absolutt ikke, og jeg tror Epic-gutta ikke klarer å vente til de kan begynne å lage multiplattformspill, sier Pachter.
Keighly fulgte opp med det nærliggende spørsmålet: «Tror du Gears of War går multiplattform»?
- Det tror jeg ikke. Jeg tror Microsoft har en kontrakt som sikrer oppfølgeren, men jeg tror Epic angrer på å ha signert den kontrakten.
- Det er nå opp mot 11 millioner PS3-er i USA og sannsynligvis et lignende tall i Europa, dermed har du et marked med 20 millioner mulige kunder for et spill som Gears of War.
- Jeg mener det lett vil selge tre til fire millioner på PS3, det er mye fortjeneste, fortsetter Pachter.
Epic står også bak spillmotoren Unreal Engine, som er i versjon 3 for øyeblikket. Selskapet har hatt stor suksess med å lisensiere ut denne spillmotoren til andre spillutviklere.
Selskapet har ennå ikke annonsert noen oppfølger til «Gears of War 2» men spilldesigner CliffyB har uttalt at «RPGer er de nye skytespillene» og at «BioShock» er noe av det mest inspirerende han har spilt de siste årene.
Les også: Anmeldelse av «Gears of War 2».
Les også: Anmeldelse av «BioShock».
Les også: Anmeldelse av «Shadow Complex».
CliffyB var også involvert i det fantastiske «Shadow Complex», som også foreløpig kun finnes til Xbox 360.