David Jaffe kaller eget spill en tabbe

Mener «Calling All Cars!» falt mellom flere stoler.

18. februar 2010 12:25

Ifølge IGN var det under en paneldebatt på DICE Summit at God of War- og Twisted Metal-skaperen David Jaffe ble spurt om han ville kalt PSN-spillet sitt «Calling All Cars!» et spill for hardcore-spillere eller casual-spillere.

- Jeg vil kalle det en tabbe, sa Jaffe, og forklarer at spillet «ikke visste helt hva det ville være».

Han utdyper problemet ved å forklare at prisen, spillbarheten, den grafiske stilen og valget av spillplattform ikke var enige med hverandre, og dermed havner mellom flere stoler.

NESTE SPILL TILPASSET MARKEDET

I følge Jaffe har han nå lært og hevder at hans neste spill vil være langt mer tilpasset spillmarkedet.

Det neste spillet er ikke annonsert ennå. Jaffe bekrefter samtidig at spillet blir større enn «Calling All Cars», men mindre enn «God of War».

«Calling All Cars!» var det første spillet David Jaffe laget etter «God of War» og spillet fikk svært varierende respons.

De fleste kritiserte solo-opplevelsen, men påpekte at flerspiller-delen var vellaget.

Gamespot ga spillet 6.7 av 10, noe den «åpenhjertige» Jaffe så ut til å ta veldig personlig og valgte å kommentere anmeldelsen ved å si at han følte den var «urettferdig og feil».

I spillet kan du konkurrerer på nettet mot andre spillere om å fange rømte fengselsfugler, en heseblesende og intens kjøreopplevelse med morsomme våpen.

I januar 2010 ble det besluttet å stenge serveren til spillet, så nå er det ikke lengre mulig å spille spillet online.

Rest in peace.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3