DiRT- og GRID-utvikler forlater Codemasters

Gavin Raeburn, som var sentral i utviklingen av «DiRT 2» og Race Driver: GRID», sier takk for seg.

2. oktober 2009 10:21

Eurogamer melder nå at Gavin Raeburn i Codemasters forlater studioet. Raeburn var mannen som blant annet overså utviklingen av «DiRT»- og «Race Driver: GRID»-spillene.

Kjennetegnet hos begge disse spillene er fantastisk grafikk, actionspekket kjøreglede og en tilgjengelig innpakning som har slått an bra også hos de som vanligvis ikke foretrekker for simulatortunge titler.

GIR SEG PÅ TOPP

Etter å ha hatt suksess med de nye spillene, velger han nå å takke for seg mens han er på topp.

- Etter å ha revitalisert to av Codemasters arvegods-serier som DiRT og GRID, har produsent Gavin Raeburn valgt å se mot nye utfordringer, sier visepresident i Codemasters Gavin Cheshire i et presseskriv.

Begge seriene har gjort det respektabelt, og har høstet stort sett gode kritikker.

Vi belønnet selv «DiRT 2» med en 5 av 6.

- Etter nylig å ha hatt suksess med «DiRT 2», så er det positivt for alle personer å gi seg mens de føler de er på topp, fortsatte Cheshire.

- Han forlater oss etter å ha bygget et utrolig team som ledes av nøkkelspillere som vil drive racingportfolioen videre. Han har mine beste ønsker, og jeg takker for all suksessen han har hatt i sin tid hos Codemasters.

«Race Driver: GRID» og «Colin McRae: DiRT 2» markerte et paradigmeskifte i seriene og det ble blant annet introdusert en tilbakespole-funksjon i disse spillene, som nå også dukker opp i Xbox 360-simulatoren «Forza Motorsport 3».

Se video av «DiRT 2»:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3