(PressFIre.no): Facebook lanserer i disse dager sin nye satsing på elektroniske dataspill – en egen app som samler spillrelatert innhold fra Facebook inn i egen app.
I en annonsering forteller sosiale medier-giganten at 700 millioner av de 2,5 milliarder månedlige brukerne allerede konsumerer innholdtilknyttet spill.
Appen samler spillinnhold du eventuelt allerede følger på Facebook, i tillegg til å tilby mer av det samme. I tillegg til å inkludere en rekke småspill som blant annet kjent fra Messenger-appen.
Den opprinnelige planen skal ha vært å slippe appen i juni, men skal ha framskyndet planene på grunn av den pågående pandemien.
- Å generelt investere i spilling har blitt en prioritet for oss, fordi vi ser på spill som en form for underholdning som virkelig kobler folk sammen, sier sjefen for Facebook-appen Fidji Simo til New York Times.
- Det er en form for underholdning som ikke bare er en form for passivt konsum, men underholdning som er interaktiv og bringer folk sammen.
Appen har vært testet i visse deler av Asia og Latin-Amerika det siste året og er nå lansert på Google Play i vår verdensdel. Apple-versjonen skal være klar for lansering så snart den er godkjent av Apple.
Facebook lanserer nå også et nytt turneringssystem som er integrert med Facebook sitt arrangement-system.