(PressFire.no): Da «Gran Turismo 7» ble lansert var det til ros fra kritikere verden over.
Spillet, som har et stort fokus på å samle en stor mengde biler, hadde riktignok en innebygd valuta du kan betale med ekte penger for, men som vår anmelder påpekte så var spillet såpass raus med å belønne kjøring at det ikke var et stort problem.
Med andre ord: Det var fullt mulig å kjøpe biler i spillet uten å måtte dra bankkortet.
I dag kom det derimot en oppdatering til spillet som endrer hvor mye man tjener per løp, og endringene er i mange tilfeller så massive at et løp nå utbetaler mindre enn halvparten av det de gjorde før.
Her er alle endringene:
Disse endringene forandrer ikke hvordan spillet spilles i det hele tatt, men virker å bare være der for å gjøre det tregere for spillerne å «grinde» seg til valuta. Og, som mange spekulerer i, å dermed gjøre det mer attraktivt å bruke ekte penger.
Fansen er, ikke overraskende, lite imponert.
– Jeg betalte virkelig 70 pund for et såkalt AAA-spill med den samme strukturen som et kinesisk free-to-play mobilspill, skriver en bruker på Reddit.
–Tidligere var grinding en del av et spill for å gjøre det mer som en utfordring. Nå er det bare for å tjene mer penger. Jeg hater moderne dataspillselskap, skriver en annen.
En annen påpeker at selv rundene som bare ga 15 000 credits er blitt sablet ned og sier han tidligere forsvarte at det tok tid å tjene nok til å kjøpe alle bilene.
– Men dette er helt ærlig hjerteskjærende.
Flere av de legendariske bilene i spillet koster opp mot 12 millioner credits.