(PressFire.no): «Call of Duty: Modern Warfare III» ble sluppet forrige uke, og har blitt kritisert fra flere hold for å føles hastet ut på markedet.
Spesielt énspillerdelen har blitt kritisert for å klistre sammen en rekke områder og elementer fra «Warzone».
(Vår anmeldelse er på vei, men Activision låste ikke opp flerspillermodusene før på fredag, så den trenger litt mer tid i ovnen)
Nå kommer det en artikkel fra Bloomberg og journalist Jason Schreier, som har intervjuet mer en et dusin ansatte ved utvikler Sledgehammer – der det kommer fram at spillet ble lagd på bare halvannet år.
Et «Call of Duty»-spill tar som regel tre år å produsere, men etter at et kommende spill ble utsatt ble «Modern Warfare III», som angivelig først var tenkt å være en nedlastbar tilleggspakke satt til Mexico, gjort om til et «fullverdig» spill.
Ifølge Bloomberg-artikkelen måtte ansatte jobbe «netter og helger» for å få spillet ferdig, og flere skal ha følt seg sveket av selskapet etter lovnader om at de ikke skulle jobbe på et spill med mindre tid igjen – slik de også måtte med «Call of Duty Vanguard» i 2021.
Også det spillet føltes stiftet sammen av en rekke mindre oppdrag som ikke hang spesielt godt sammen – noe vi påpekte i vår anmeldelse.
Sledgehammer-sjef Aaron Halon har nå gått ut i sosiale medier for å dementere Bloomberg-artikkelen.
– Vi har jobbet hardt for å oppfylle denne visjonen, som vi har jobbet med i årevis. Alt som sies om det motsatte, er rett og slett ikke sant - dette er vårt spill, og vi gleder oss til å spille det online med dere alle, skriver Halon på Twitter.
– Helt fra starten av utviklingen har vi vært fokusert på å skape det neste banebrytende «Call of Duty»-spillet. Lenge før vi var ferdige med det forrige spillet, hørte vi høyt og tydelig fra fansen at de ønsket å bli og spille sammen lenger i samme serie. Og det er det vi har levert - den første ekte oppfølgeren i seriens historie.
– Vi er utrolig stolte av «Modern Warfare III» - både den komplette spillopplevelsen ved lansering og det kommende året med innhold vi har planlagt for spillfellesskapet.