(PressFire.no): Det begynner å nærme seg det årlige slippet av «Fifa»-spill, og til forskjell fra fjoråret får Messi figurerer helt alene på årets omslag.
Men nå kommer det et alternativ for de som er går med supportere av fotballklubbene Vålerenga, Brann, Molde, Ålesund eller Viking.
I en markedskampanje fra spillprodusenten Electronic Arts, vil du kunne stemme frem en fotballspiller fra de respektive lagene som havner på omslaget.
Dermed kan for eksempel Vålerenga-supportere stemme frem Diego Calvo, Morten Berre eller Torgeir Børven som posterboy for laget sitt på en egen utgave av «Fifa 14» kalt «Fifa 14 Club Edition».
Markedsskjef i EA Norge, Silje Viste Grønli, er initiativtaker og forteller til PressFire at dette er en videreutvikling av fjoråret, da Vålerenga-supportere kunne få et omslag med klubblogoen på.
I år blir konseptet utvidet slik at hele omslaget blir designet med bilde av en fotballstjerne fra fem klubblag. Neste år håper Grønli at hele Tippeligaen blir med på tiltaket.
Klubbversjonen av «Fifa 14» blir kun tilgjengelig for salg i de respektive byene hvor fotballklubbene holder til, og kun hos Spaceworld-kjeden.
Det er også verd å nevne at om spilleren på coveret ikke innfrir i sesongen, ligger Messi lett tilgjengelig under klubb-omslaget.
Avstemmingen skjer på spillets norske Facebook-side.
«Fifa 14» slippes til Xbox 360, pc, Ps3, PS2, Wii og Vita 27. september. En versjon kommer også til PS4 og Xbox One senere.