Under en spørsmål-svar-seanse på den tyske spillmessen GamesCom, fikk Blizzards Jay Wilson mulighet til å fortelle hvilke plattformer som kan se frem mot «Diablo III». PlayStation 3 og Xbox 360 er ikke med i planene til utvikleren. PC og Mac forblir fokuset til utvikleren, ifølge Kotaku.
Det ser altså ut som det ikke blir en gjentagelse fra det første «Diablo», da en versjon til PlayStation ble sluppet i 1998 med en morsom samarbeidsmodus for to spillere.
Resten av tiden fokuserte Wilson og Blizzard på å vise noen av nyhetene til spillet: En hardcore-vanskelighetsgrad ble avslørt, forbeholdt spillere som rett og slett ikke kan få en utfordring stor nok, samt de såkalte artisan-karakterene. Dette er følgesvenner, håndverkere som smeder og den slags, som trasker i dine fotspor etter at du har vunnet deres tillit - og som er sentrale i hvordan du får tilgang til nye våpen og egenskaper.
NB! «Diablo III» har enda ikke fått en offisiell lanseringsdato, i god Blizzard-tradisjon. I forbindelse med GamesCom-spillmessen som går av stabelen i Tyskland denne uken, har en bunke ferske skjermbilder fra spillet blitt sluppet. Se dem her.
Jay Wilson presenterer noen av nyhetene i en fersk video fra GamesCom: