Jobber allerede med spillet etter «Assassin’s Creed IV»

En av seriens originale skapere er tilbake på laget.

29. mars 2013 10:01

(PressFire.no): Jade Raymond var sentral i utvikligen av det originale «Assassin’s Creed» og oppfølgeren, «Assassin’s Creed II».

Mens hovedansvaret for denne serien har forblitt hos Ubisoft Montreal, har Raymond i mellomtiden tatt over som sjef for selskapets raskt ekspanderende studio i Toronto.

Det er studioet som står for Sam Fishers neste krumspring, i høstens «Splinter Cell: Blacklist». De har også laget flerspillerkartene til «Rainbow Six: Patriots»

I en samtale med Polygon snakket Raymond om studioets planer etter «Splinter Cell».

Hun avslørte da at hun får et gjensyn med en serie som ligger henne nært.

Ett av to store samarbeid

I høst tar serien oss med til piratenes gullalder i Karibien på begynnelsen av 1700-tallet, i «Assassin’s Creed IV: Black Flag».

Men spillet etter dette er allerede på vei, og denne gangen er Jade Raymond tilbake på laget. Det innrømmer hun overfor Polygon ­– uten at hun får lov til å si så mye om det.

- Vi har to store samarbeidsprosjekter på gang som vi ikke snakker om. Det er to av de største merkevarene til Ubisoft, sier hun.

Likevel legger hun til at hun er veldig begeistret for å få jobbe på den serien hun var med på å skape, igjen.

- Det som gjør det så flott, for meg, er at mange av de beste folka jeg vet om fortsatt jobber på den merkevaren. Vi var gjennom så utrolig mye sammen da vi jobbet med det første spillet. Det er fantastisk å få jobbe med noen av dem igjen, sier hun.

Jobber på fem spill

Studioet har flere jern i ilden etter «Blacklist» foruten de to store samarbeidsprosjektene Raymond nevner. Til sammen skal de jobbe på fem titler.

- To av dem er helt nye prosjekter, avslører hun.

Det femte skal være en videreføring av «Splinter Cell»-merkevaren.

Når det gjelder «Assassin’s Creed» vil hovedansvaret sannsynligvis fortsatt ligge hos Montreal, ikke Toronto.

Selv om vi har fått et nytt «Assassin’s Creed» hver eneste høst i det siste, er hvert spill under utvikling i mer enn ett år. Det får Ubisoft til gjennom en intrikat arbeidsfordeling.

I går fortalte utviklere hos Ubisoft at forrige spillet, «Assassin’s Creed III», ble til over tre år som et samarbeid mellom hele fire forskjellige studioer. Det skriver Polygon.

«Splinter Cell: Blacklist» slippes til PS3, Xbox 360 og pc 20. august. «Assassin's Creed IV: Black Flag» slippes til PS3, Xbox 360, Wii U og pc 29. oktober. Dette spillet kommer også til PlayStation 4 «og andre nestegenerasjons konsoller».

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3