(PressFire.no): Det svenske utviklerstudioet Hazelight mistet retten til varemerket «It Takes Two» rett etter lansering, viser det seg.
Det flotte plattformspillet «It Takes Two» sin tittel ligner for mye på «Take-Two», mener spillutgiveren med samme navn. Hazelight søkte om varemerket i mai 2020, noe som gjør at andre selskaper kan komme med innvendinger – noe Take-Two gjorde først etter flere utsettelser.
Rett etter lanseringen av spillet ba advokatene til Take-Two Josef Fares' selskap om å droppe varemerken helt, noe rettsdokumenter viser at de nå har gjort.
Akkurat hva dette betyr i praksis er usikkert enda, men spillet har beholdt tittelen enn så lenge.
Som Eurogamer påpeker, så er dette bare en av svært mange slike strider Take-Two har kastet seg inn i de siste månedene.
På tre måneder har de gått etter 25 selskaper som har varemerker som inneholder eller ligner på ord som «Rockstar», «Mafia» og «Civilization» eller andre varemerker Take-Two eier.
«Think Like A Rockstar» er et selskap som står bak en rekke musikkbøker, men som har gitt opp navnet i stedet for å gå inn i en lang og dyr rettsstrid med Take-Two. Andre selskaper som har fått beskjed om å droppe navnene er Bejing-selskapet Starrocks og klesmerket Max Fayne.