(PressFire.no): I VR-spillet «Keep Talking and Nobody Explodes» skal flere spillere samarbeide om å uskadeliggjøre en bombe.
Én spiller sitter i VR og får se boksen sprengstoffet er i, som inneholder tilfeldige puslespill rundt på seg – fra fargede kabler som må klippes eller paneler med knapper som må manipuleres.
Ved å bjeffe ut hvordan kofferten ser ut, kan de andre spillerne (som altså ikke får se selve bomba) bla i en fysisk guide for å finne instrukser om hvordan ting skal gjøres.
Det hele er hysterisk festlig – og nå har et selskap gjort om konseptet til et fysisk produkt.
Greia kalles «Clockwork Briefcase», og flytter sprengstoffboksen inn i en ekte koffert.
Ni moduler med gåter fyller kofferten, som også har dynamittkubber og ledninger i fleng.
Disse modulene har forskjellige typer gåter, og vil i tillegg endre seg for hver gjennomspilling. Som i dataspillet vil man måtte bla febrilsk i papirark for å finne ut hvordan ting skal kobles eller endres for å vinne.
Kanskje ikke den letteste tingen å få med seg på flyturer, men det ser jo unektelig skøy ut.
Idéen ble til en prototype allerede i 2016, men det er først nå at planene om en utgivelse er i ferd med å slå rot. En kickstarter-kampanje virker også å være i anmarsj, skal vi tolke hjemme sidene til kofferten.
(Foto: Clockwork Briefcase / Facebook)