(PressFire.no): «Flight Simulator 2024» kom ut denne uka, men lanseringen har ikke gått helt som planlagt, med overbelastede servere og vanskeligheter med å spille.
– Vi visste at folk var gira, men for å være helt ærlig så undervurderte vi hvor mye. Det har overveldet infrastrukturen vår, sier «Flight Simulator»-sjeg Jorg Neumann.
Det har resultert i at folk rett og slett har måttet sitte i kø for å kunne spille, ettersom spillet lener seg kraftig på å strømme innhold til spillet.
https://www.youtube.com/watch?v=rvzlC4iCtns
På Steam går utviklerne nå ut og beklager det hele.
– Vi har økt serverkapasiteten vår og ser at flere spillere får tilgang, men vi fortsetter å se at det er et problem, skriver de i en post på Steam-forumet.
– Dette er ikke lanseringsopplevelsen vi ønsker at spillerne våre skal ha, og vi ønsker å beklage til dere. Vi skal fortsette å jobbe hardt sammen med partnerene våre og skal holde dere oppdatert til problemene er løst.
Neumann selv skriver at de sliter med båndbredden etter hvert som flere og flere logger på.
Vi intervjuet Neumann for en stund siden, der han fortalte om arbeidet med å lage en «digital tvilling» til jordkloden. Det intervjuet kan du lese her.