Under en pressedag nylig, for å promotere det kommende Ghostbusters-spillet, fortalte Dan Aykroyd blant annet at han er veldig fornøyd med den visuelle stilen utviklerne bak Wii-versjonen har kommet opp med.
Han er spesielt glad over å bli portrettert en god del kilo lettere enn han er i virkeligheten…
Han forteller i samme slengen mer om planene som eksisterer for å gjenopplive en av tidenes største filmsuksess. Aykroyd har skrevet manuset til det kommende spillet, sammen med Harold Ramis, som i realiteten fungerer som en vaskeekte oppfølger til de klassiske filmene.
Les også: Varmer opp før ny Ghostbusters-film.
Den visuelle rammen i Wii-versjonen av spillet er slettes ikke ulik den man ser i Pixar-filmen «De Utrolige».
Hvor utrolig Ghostbusters-spillet blir når det slippes på et utvalg plattformer i sommer, gjenstår å se.
«Ghostbusters: The Video Game» fortsetter historien der den andre spillefilmen slapp og er i realiteten en oppfølger, har Aykroyd tidligere uttalt.
Dessuten skal spillet, i følge Aykroyd, fungere som en gulrot for å få grønt lys fra Hollywood-sjefer og dermed lage en tredje film.
Wii-versjonen av spillet vil skille seg fra Xbox 360- og PlayStation 3-versjonene, og har også en helt særegen grafisk stil, som du kan se i traileren.
«Ghostbusters: The Video Game» slippes 19. juni i til DS, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, PC og Wii.
Se den ferske Wii-traileren: