Ny oppdatering til «Uncharted 3» ute nå

Med fokus på presisjon.

28. november 2011 09:54

(PressFire.no): I forrige uke ble det kjent at utviklene av «Uncharted 3» til slutt lot seg overbevise av fans som mente siktesystemet i det seneste eventyret til Nathan Drake ikke holdt mål.

Til slutt inviterte spillskaperne et par ivrige brukere fra Neo GAF-forumet på besøk, for å høre hva som kunne gjøres for å blidgjøre dem som mener siktesystemet og en ubalanse i våpnene ikke var bra nok.

- De følte at «Uncharted 2» virkelig fikk til siktingen, i tillegg til våpenbalansen. Så de forsøkte å dissekere hva som egentlig foregikk nå (i «Uncharted 3» – journ.merk.), skrev Arne Meyer på Naughty Dog-forumet og hos NeoGAF

Siktesystem som i «Uncharted 2»

Nå har Naughty Dog rullet ut en oppdatering til spillet, kalt1.02 som åpner for at du via menyene kan velge en alternativ setting for siktingen i «Uncharted 3». En som minner om hvordan du spilte forgjengeren.

Hvis du ikke endrer oppsettet i spillmenyene etter å ha lastet ned oppdateringen, blir siktingen slik du har vært vant til siden «Uncharted 3» ble lansert i begynnelsen av november. 

- Flere av deres tilbakemeldinger ble brukt for å lage denne oppdateringen, så fortsett å la oss vite hva dere syns om spillet, skriver community manager Eric Monacelli på Naughty Dog-bloggen.

Her er en oversikt over hva som er nytt eller fikset i spillet gjennom 1.02-patchen, tilgjengelig neste gang du starter «Unhcarted 3» og har en PS3 som er koblet til nett (og selvsagt er den helt gratis):


Single Player
General
Movie cutscene viewer added (in the Bonuses menu, Single-Player only)

Technical


Fixed the missing Motion Blur effects (for Single Player only)"Alternate Aim Settings" added to the Options menu under Camera options (for Single Player only)

Multiplayer


General
Settings bug fixed: all controls being set to flipped mode setting will no longer change all controls back to default

Gameplay


Medal streaks won't reset if the host migrates to another user
Blindfire targeting adjusted so that opposing players past a certain vertical angle above and below won't be hit.
Allow grenade throw while scoped
Tuned Pull Down range from 1.5 meters to 2.0 meters
Lowered the player running speed when players run 'n gun by approximately 15%
Slightly increased the turn radius of run 'n gun
Slightly decreased the turning speed during Sprint

Technical


Fixed an infrequent hunter spawning issue in Hunter Arena when the match round switches
Fixed several cinema crashesLocked fast-forwarding on convoy sequence in Airstrip TDM and train sequence on London Underground TDM to 3x maximum in Cinema Mode
Fixed certain cameras in Kick Offs and Pull Downs
Fixed a late join skin bug with locked content
Fixed a split-screen Buddy treasure pickup bug
Fixed duplicate medal problem causing bad tabulation of a few medals to the player's career stats

User Interface


Objective points now show up in the player's Competitive statistics tab instead of the Cooperative statistics tab
Added a Facebook Sign Out option
Added the Add Friend functionality in the Facebook tab
Fixed voice icon for mics not appearing in Matchmaking lobby
Adding missing weapon stats tracking for certain weapons that were not being recorded to the player stats
Fix for not displaying the entire Online ID within the "Players" column of any leaderboard.
Fix for a user having an online ID containing fifteen or more characters created in uppercase format and actively using a voice comm device.

Server


Matchmaking now waits for double the number of players in the biggest party in the room to be present before starting a game (to prevent parties from being split frequently)
Players no longer able to join party that is already in Matchmaking

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3