(PressFire.no): Det var i januar at det populære skytespillet «PlayerUnknown's Battlegrounds» ble gratis å spille (og skiftet navn til det mer forvirrende «PUBG: Battlegrounds»), fem år etter den opprinnelige lanseringen.
Det har blitt en suksess, om vi skal tolke finansrapportene til utgiver Krafton.
Ifølge Krafton skal spillet i snitt ha fått mer enn 80 000 nye spillere hver eneste dag siden det ble gratis å spille. Det vil ifølge litt kjapp hoderegning bety at mer enn 17 millioner nye spillere har lastet ned og spilt spillet siden januar.
Dette har ført til at omsetningen per spiller har økt med 20 prosent, ifølge utgiveren. Spillet skal ha omsatt for mer enn 1,7 milliarder kroner på PC så langt i år, mens mobilversjonen (som er helt separat, og alltid har vært free-to-play) har omsatt for 5,2 milliarder kroner.
Spillet fikk forøvrig nylig en helt ny bane kalt Deston, som er det niende kartet i spillet.
https://www.youtube.com/watch?v=GZHzcn1l3n8