(PressFire.no): For temmelig nøyaktig ett år siden ble et nytt «SSX» formelt avslørt i forbindelse med Video Game Awards. Det hadde på forhånd versert mange rykter om et nytt spill i den populære snøbrettserien.
EA Canada hadde på denne tiden jobbet med spillet i to år allerede.
På den offisielle nettsiden forteller spillregissør Todd Batty nå at den planlagte lanseringsdatoen i februar blir flyttet på. Man trenger rett og slett litt mer tid på seg til å polere.
- Etter å ha lagd spill i mer enn ti år, har jeg aldri vært borti et prosjekt der spillskaperne ikke ønsket å bruke bare litt ekstra tid når man er i sluttfasen.
- Tid til å jobbe litt ekstra med de små tingene som man kanskje ikke legger merke til i løpet av den første timen eller to, men som blir satt pris på etter noen dager, uker eller måneder, skriver Batty.
- «SSX» var spill som alltid tillot seg slik tid for å oppnå dette.
- Det er en grunn til at «Tricky» og «SSX 3» fortsatt er blant de spillene gjennom historien med høyest karaktersnitt, og at man selv i dag ser at de har tålt tidens tann, fortsetter han, og håper at fansen som allerede har ventet i lang tid på et nytt «SSX» vil tolerere ytterligere et par uker med venting.
PressFire fikk en grundig presentasjon fra utviklerne bak «SSX» før sommeren. De har fokusert på å beholde følelsen av de gamle spillene i serien når det gjelder enkelte aspekter.
Men viktigst har det vært å øke graden av flyt, fjerne de usynlige veggene man møtte på når man kjørte ut – og lage et utrolig lekkert brukergrensesnitt som lar deg velge mellom 200 ulike løyper fra en Google Earth-inspirert meny.
Spillet er delt inn i tre hovedmoduser: Race it, Trick it og Survive it. Sistnevnte introduserer uvær, snøskred og en actionpakket opplevelse. Race it og Trick it er mer tradisjonelt i «SSX»-sammenheng.
For å gjøre triksingen naturtro, har EA Canada også inkludert en ny og robust fysikkmotor.
«SSX» lanseres til Xbox 360 og PlayStation 3 den 2. mars.