Smør deg med litt mer «SSX»-tålmodighet

Trenger noen ekstra uker på å polere snøbrettspillet.

22. desember 2011 10:43

(PressFire.no): For temmelig nøyaktig ett år siden ble et nytt «SSX» formelt avslørt i forbindelse med Video Game Awards. Det hadde på forhånd versert mange rykter om et nytt spill i den populære snøbrettserien.

EA Canada hadde på denne tiden jobbet med spillet i to år allerede.

På den offisielle nettsiden forteller spillregissør Todd Batty nå at den planlagte lanseringsdatoen i februar blir flyttet på. Man trenger rett og slett litt mer tid på seg til å polere.

- Jobber litt ekstra med de små tingene

- Etter å ha lagd spill i mer enn ti år, har jeg aldri vært borti et prosjekt der spillskaperne ikke ønsket å bruke bare litt ekstra tid når man er i sluttfasen.

- Tid til å jobbe litt ekstra med de små tingene som man kanskje ikke legger merke til i løpet av den første timen eller to, men som blir satt pris på etter noen dager, uker eller måneder, skriver Batty.

- «SSX» var spill som alltid tillot seg slik tid for å oppnå dette.

- Det er en grunn til at «Tricky» og «SSX 3» fortsatt er blant de spillene gjennom historien med høyest karaktersnitt, og at man selv i dag ser at de har tålt tidens tann, fortsetter han, og håper at fansen som allerede har ventet i lang tid på et nytt «SSX» vil tolerere ytterligere et par uker med venting.

Velg mellom 200 løyper

PressFire fikk en grundig presentasjon fra utviklerne bak «SSX» før sommeren. De har fokusert på å beholde følelsen av de gamle spillene i serien når det gjelder enkelte aspekter.

Men viktigst har det vært å øke graden av flyt, fjerne de usynlige veggene man møtte på når man kjørte ut – og lage et utrolig lekkert brukergrensesnitt som lar deg velge mellom 200 ulike løyper fra en Google Earth-inspirert meny.

Spillet er delt inn i tre hovedmoduser: Race it, Trick it og Survive it. Sistnevnte introduserer uvær, snøskred og en actionpakket opplevelse. Race it og Trick it er mer tradisjonelt i «SSX»-sammenheng.

For å gjøre triksingen naturtro, har EA Canada også inkludert en ny og robust fysikkmotor.

 

«SSX» lanseres til Xbox 360 og PlayStation 3 den 2. mars.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3