(PressFire.no): Det skapte overskrifter da Sony for noen uker siden varslet at de kom til å trekke TV-innhold fra Discovery som tidligere var tilgjengelig for kjøp gjennom PlayStation Store.
Det var ikke bare snakk om å gjøre det umulig å kjøpe innholdet mer, men å gjøre det helt umulig å se innholdet du allerede hadde kjøpt og lastet ned.
Mer enn 1200 sesonger og filmer skulle fjernes fra brukernes PlayStation-maskiner.
Her i Norge reagerte Forbrukerrådet kraftig, og sa at Sony «åpenbart» måtte betale tilbake til kunder som ble berørt av det hele.
– Vi har forståelse for at lisensavtaler kan føre til omrokkeringer i digitale tilbud, men da må åpenbart forbrukerne kompenseres for det som forsvinner, sa juridisk seniorrådgiver hos Forbrukerrådet, Thomas Iversen til PressFire.
Han oppfordret eventuelle berørte brukere til å klage til Forbrukertilsynet.
Men nå viser det seg at problemstillingen ikke lenger blir aktuell.
I en kort notis på hjemmesidene sine skriver Sony nå at en ny lisensavtale er i boks med Discovery, og at den tenkte slettingen av innhold ikke lenger vil skje.
- Vi setter pris på deres fortsatte støtte og tilbakemeldinger, skriver selskapet.