(PressFire.no): Nyhetene rundt søksmålene mot Activision Blizzard for måten de har behandlet sine ansatte kommer som perler på en snor for tiden.
Toppsjefene slutter, de ansatte demonstrerer og nå trekker sponsorene seg ut fra de to største e-sportsatsingene til selskapet.
I en uttalelse til The Washington Post sier Coca-Cola at de er kjent med beskyldningene mot Activision Blizzard, og at de trekker seg ut av deres Overwatch League for å se an hva de skal gjøre framover.
Også State Farm, et av USAs største forsikringsselskaper, sier de trekker seg ut.
– Vi reevaluerer vår begrensede markedsføringsforhold med Overwatch League og ber om at ingen av våre reklamer vises denne helgen, sier de til Washington Post.
Mobilgiganten T-Mobile har også bekreftet at de har gitt opp både Overwatch League og Call of Duty League, der alt av markedsføringsmateriell de har vært med på (for eksempel inne på nettsidene til ligaene) nå mangler. Også spillere som hadde T-Mobile på sine spillergensere har fått logoene photoshoppet vekk på lagbildene.
Kelloggs, som har kjørt annonser for flere produkter under ligaene, dropper også sponsorsamarbeidet ifølge en uttalelse fra selskapet.
Også IBM, og NetApp har forsvunnet som sponsorer på Overwatch League sine hjemmesider, uten at de har bekreftet dette offisielt enda. Ifølge lagrede versjoner av nettsiden på Archive.org var de oppført som sponsorer for bare noen dager siden.