(PressFire.no): Det var i mars i fjor at Nintendo bekreftet en utsettelse av «The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom» fra 2022 til 2023.
Det er nesten blitt tradisjon at «Zelda»-spill utsettes minst noen ganger, så det var neppe mange som var overrasket over dette, men nå har serie-vaktmester Eiji Aonuma forklart litt hvorfor.
Det er i en prat med The Washington Post at Aonuma forteller at spillet faktisk var ferdig da spillet ble utsatt, men at de likevel bestemte seg for å bruke et ekstra år på å sørge for at spillet fungerte perfekt.
Intervjuet gir også et innblikk på hvordan tilbakemeldinger fra fansen styrte utviklingen.
«Breath of the Wild» ga spillerne friheten til å gjøre veldig mye, og internt hadde de allerede eksperimentert med å sette sammen en rekke gjenstander fra spillet for å gjøre leken enda gøyere.
Men det var da de så all kreativiteten folk på internett hadde, som «ødela» spillet på nye og finurlige måter, at de bestemte seg for hva retningen skulle være i «Tears of the Kingdom».
– Det var akkurat dette vi ville gjøre, sier produsent på spillet, Hidemaro Fujibayashi.
– Å se at folk likte å gjøre det ga oss en sikkerhet på at det vi forsøkte på her ville bli moro og fornøyelig for folk.
På samme måte ble utviklerne var på at de kanskje hadde holdt litt vel mye tilbake i månedene før lanseringen, og da en trailer for spillet ikke fikk den responsen de hadde sett for seg, ble det bestemt at Aonuma måtte vise fram gameplay – og en ny trailer produsert.
I etterkant kan man vel si at folk responderte: Spillet solgte mer enn 10 millioner eksemplarer på tre dager, og har fått glødende anmeldelser.