(PressFire.no): I fjor kokte E3 bort i Covid-kålen. I år blir det show selv om det bare er digitalt. Men trenger vi egentlig å samle spillbransjen fysisk?
Når det kommer til oppmerksomhet og spennende nyheter, er det ingen gamingshow som slår E3. Den årlige vår-samlingen i Los Angeles blir denne gangen heldigital, og Nintendo, Microsoft, Konami, Capcom, Ubisoft, Take-Two, Warner Bros. Games og Koch Media skal alle være med, mens Electronic Arts, Activision Blizzard og Sony har takket nei.
I ukens episode av Spillrevyen snakker Jon Cato Lorentzen og Lars Richard Olsen om showet, og lurer på om det er noe stort tap at journalister, gamere og bransjen samles. Andre aktuelle saker som tas opp er doblingen i antall seere på Twitch i forrige måned sammenlignet med samme tid i året før.
Duoen snakker også om flommen av tv-serier og filmer som kommer basert på spill- og gamingkultur.
Ukens gjest er Audun Rodem fra Gamer.no. Redaksjonssjefen forteller litt om planene for nettsiden etter at et av de største medieselskapene i Norge, Polaris Media, har skutt inn 10 millioner kroner i Good Game. Good Game driver blant annet nettstedet Gamer.no og Europas største nasjonale e-sport-liga, Telialigaen.