(PressFire.no): Den tidligere strategien til Ubisoft om å slippe tre til fire toppspill i året blir nå utvidet med en større satsing på såkalte free-2-play-spill, det melder finanssjefen i den franske spillgiganten i en oppdatering i anledning finansårets avslutning.
Der avslørte han at de nå i tillegg til storspillene vil lage gratisspill med toppspill-ambisjoner, det rapporterer blant annet videogamechronicle.com.
Ubisoft annonserte nylig et gratisspill i «The Division»-serien de har døpt «Heartland» og et mobilspill i serien samtidig – begge kandidater i den nye satsingen.
Senioranalytiker i Ubisoft Sean Lama påpeker på Twitter at dette ikke betyr færre storspill etter såkalt premium-modell fra spillgiganten, men at den nye satsingen på gratisspill kommer i tillegg og blir en større del av miksen.
Han sammenligner det med hvordan Activision tilnærmer seg «Call of Duty» etter at «Warzone» ble lansert.