(PressFire.no): At spill har økt i omfang har også endt opp i at de tar større plass på harddisker enn noen gang.
En av spillseriene som dette er tydeligst i er «Call of Duty»-serien, hvor det ikke er uvanlig at hvert spill tar mer enn 100 gigabytes. Også har du «Warzone», som er flerspiller Battle Royale-varianten av serien, som i seg selv er nesten 100 GB på PlayStation.
Spillet startet som en frittstående variant i 2020 og plukket mye innhold fra «Modern Warfare» (2019), men har i etterkant blitt blåst opp med innhold fra de etterfølgende spillene i samme serie.
Det har gjort at størrelsen bare har økt og økt, og den opprinnelige samlingen av «Modern Warfare» og «Warzone» tar nå utrolige 250 GB på PC.
En av sjefsutviklerne på spillet, Josh Bridge, forklarer i en video at størrelsen gjør at de mister spillere, og at de ikke greier å ha ønskede spillfunksjoner i spillet.
Å endre på hvilke kart som spilles har vært en lenge etterspurt funksjon etter at spillet byttet ut Verdansk med det nåværende Caldera-kartet, men såkalt map rotation virker å ikke kunne fungere.
– Vi ønsker det. Vi ønsker alle det. Det er et teknisk problem, størrelsen på installeringen og re-installeringene er fucking crazy, sier Bridge.
En oppdatering i desember var rundt 45 GB på konsollene.
Spillet skal ikke ha blitt utviklet med ekspansjon over mange år i tankene, og den uventede populariteten gjorde at Activision krevde implementering av våpen og andre assets fra både «Black Ops» og «Vanguard».
– Verdansk ble aldri skapt med en idé om at 180 våpen skulle legges til, forklarer Bridge, og sier at hver gang de dytter ut en større oppdatering så mister de spillere.
– Hver gang vi gjør det så mister vi spillere. Fordi du tenker 'jeg har ikke lyst til å laste ned alt det der på nytt', så du avinstallerer. I tror ikke du får plass til noe annet enn «Warzone» på den originale PS4.