«Zelda U»-utviklingen nærmer seg oppløpssiden

Spillet er noe helt nytt, mener sjefen.

11. mars 2016 13:46
Eiji Aonuma har hatt ansvaret
for «Zelda» siden «Ocarina of Time»

(PressFire.no): Vi har liksom ikke fått noe som helst fra det nye «Zelda»-spillet siden vi fikk en smakebit under «Game Awards»-seremonien i slutten av 2014.

Noen humorfontener hos Nintendo har klistret bilder fra det nye spillet inn i HD-remasteren av «Twilight Princess» også, men selv der er det bare gammelt stoff å hente.

Nå har Famitsu kjørt en biljekk inn i kjeften på seriesjef Eiji Aonuma og endelig hentet ut noen ord om hva i all verden som foregår.

- Vi har vært opptatt, sier han til Famitsu, oversatt hos Kotaku. Spillet ble forøvrig utsatt for litt siden, som seg hør og bør for et «Zelda»-spill.

- Da vi var inn i de siste utviklingsstadiene for «Skyward Sword» på Wii, så var jeg ansvarlig for dialogen og teksten i spillet. Og nå er jeg der igjen. Jeg jobbet med teksten i dag også, ler han til det japanske spillmagasinet.

Betyr det at spillet begynner å bli ferdig? Mange har gjettet på at spillet kommer i en «bedre» utgave på Nintendos neste hjemmekonsoll, NX, slik også «Twilight Princess» gjorde i overgangen fra GameCube til Wii.

NX ryktes å skulle komme allerede i år, med en avdukning på E3, og det hadde vært utrolig rart om et nytt «Zelda»-spill skulle lanseres omtrent samtidig, men til den gamle Wii U-maskina.

- Spillet har virkelig begynt å ta form nå, og det (utviklingen) har blitt lettere. Det betyr at progressjonen har gått bra, legger Aonuma til.

- Jeg tror basisen for den hemmelige «sausen» vår alltid har vært «Ocarina of Time», men denne gangen vil nok smaken av spillet være litt som å gå fra japansk til mer vestlig mat. Det vil kanskje overraske spillerne.

Aonuma har tidligere hintet om at spillet skal være langt mer åpent enn de tidligere 3D-spillene, i et forsøk på å dra litt tilbake til røttene fra det første NES-spillet, hvor du bare ble plassert i en diger verden og kunne gå hvor du ville.

Det er også et tema som ble utforsket mer i «A Link Between Worlds» på 3DS, hvor du kunne gjøre templene i spillet i hvilken som helst rekkefølge, og mesteparten av verdenen allerede var «låst opp» fra början av.

- Jeg tror vi kommer til å greie å lage «noe nytt» slik «Ocarina of Time» var, sier Aonuma.


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3