(PressFire.no): Nylig fortalte spillkjeden Gamestop investorer at de er skuffet over salget av «Star Wars: Battlefront» - selv etter å ha justert ned forventningene.
Utgiveren av spillet, Electronic Arts, måtte derfor svare sine egne investorer i en finansrapport. Men Electronic Arts-sjefen Peter Moore sa at de ikke ser noen svakheter i salget og at de fremdeles sikter på 13 millioner solgte spill innen finansåret er slutt i mars 2016.
Mangler dybde?
Men ikke alle har vært like fornøyd med spillet, og også vår anmelder påpekte blant annet at spillet mangler dybde til å engasjere over tid.
I en ny oppdatering til investorer innrømmer finanssjefen i Electronic Arts, Blake Jorgensen, nå at enkelte kanskje ikke fikk det de ønsket.
– «Star Wars: Battlefront» er et skytespill, men det er ett av de få som har aldersmerking som inkluderer tenåringer. Vi har designet det for å være et langt mer tilgjengelig produkt for en større aldersgruppe.
– En åtteåring kan spille det med faren sin på sofaen, på samme måte som en tjueåring kan spille det og like det. Det er mer tilgjengelig.
– For kjernespillere har det kanskje ikke dybden de ønsket seg, rapporterer Gamespot.
Forventer mer salg etter premiere
DICE, som har laget «Star Wars: Battlefront», er mest kjent for skytespillene i «Battlefield»-serien – en serie som er kjent for dybde og evnen til å engasjere over svært lang tid.
Jorgensen gjentok videre det Moore sa om salget – at de forventer økt salg som følge av filmen «Star Wars: The Force Awakens», som har premiere 16. desember i Norge.