(PressFire.no): Under E3 i 2014 avslørte Nintendo en haug av godspillene sine. Nytt Zelda, «Super Mario Maker», «Splatoon» og ikke minst: «Star Fox Zero».
«Star Fox Zero» var da i en tidlig fase, og var ikke mer enn en glorifisert techdemo Shigeru Miyamoto og teamet hans hadde kokt sammen for å se hva de kunne gjøre med lisensen og den ekstra skjermen på Wii U-kontrolleren.
Samtidig viste også Miyamoto frem to andre demoer. En av disse kontrollerte du en diger robot som valset gjennom byer, og i den andre, kalt «Project Guard», var det forsvaring av en base som var målet.
Tårnforsvar på Wii U
Mange klødde seg i hodet over premisset, der du plasserte ut en haug med kameraer for å se på fiendene, og de fleste trodde nok aldri det skulle bli et helt spill ut av det.
Men nå har «Star Fox» flørtet og gått til sengs med «Project Guard» og neste måned blir «Star Fox Guard» født på Wii U.
Det er en snedig vri på Tower Defense-sjangeren dette, der du ikke ser hele banen på én gang på tv-en, men heller gjennom opp til tolv videokameraer utstyrt med skytere.
Del baner med andre
Du styrer Slippy fra «Star Fox»-spillene, som sammen med sin uheldig benavnede onkel ...Grippy, må forsvare gruvebasen sin fra innkommende fiender.
Disse kommer i et vell av forskjellige typer, noen med skjold de retter mot videokameraene.
På Wii U-kontrolleren har du et røft omriss av banen og bevegelsene til fiendene. Du kan flytte kameraene rundt, og velger også hvilket du skal skyte med her. Resten av kameraene vil du også få bilde fra på tven.
Du kan også lage dine egne layout for banen og bestemme hvilke typer fiender som skal komme når, og dele disse med kjente og ukjente over det store internettet.
Spillet kommer sammen med «Star Fox Zero» om du kjøper det i butikk den første tida etter lansering, og er stand-alone via Nintendos onlinebutikk på Wii U, eShop.