Slik har du aldri sett Mario!

Dyttet den italienske rørleggeren inn i Unreal Engine 4.

29. juni 2015 10:31

(PressFire.no): Her er Mario, løpende rundt i Unreal Engine 4!

Det er begynnelsen på den korte, men konsise beskrivelsen fra Aryoksini.

Mario ved oppvaskbenken.

Han har gjort virkelighet av det mange kanskje har drømt om: hvordan ville det sett ut om Nintendos ikoniske spillfigur ble plassert i «virkelige» omgivelser, gjort mulig med noe av den heftigste teknologien tilgjengelig?

Etter introduksjonen av Wii U-konsollen i 2012, har vi sett flere eksempler på hvordan Mario kan skinne i HD-spill. En prosess Nintendo selv har sagt overrasket dem, når det gjelder arbeidsmengden som ligger bak det å få spill til å fungere og skinne i 1080p-grafikk.

Nye omgivelser for Nintendo-maskotten.
Nye omgivelser for Nintendo-maskotten.

Denne fan-filmen gir oss et gløtt av Mario løpende rundt i kjente omgivelser, men også mer realistiske kulisser.

Grafikken er i 1080p og med 60 bilder i sekundet.

Epics Unreal-spillmotor er altså utgangspunktet. Aryoksini sier han har hentet alle miljøene fra samme sted. Han har selv lagd alle animasjonene, forteller han på sin Youtube-side.

Filmen har allerede blitt sett over en million ganger.

Du kan se resultatet her (fra Youtube):


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3