(PressFire.no): – Her er Mario, løpende rundt i Unreal Engine 4!
Det er begynnelsen på den korte, men konsise beskrivelsen fra Aryoksini.
Han har gjort virkelighet av det mange kanskje har drømt om: hvordan ville det sett ut om Nintendos ikoniske spillfigur ble plassert i «virkelige» omgivelser, gjort mulig med noe av den heftigste teknologien tilgjengelig?
Etter introduksjonen av Wii U-konsollen i 2012, har vi sett flere eksempler på hvordan Mario kan skinne i HD-spill. En prosess Nintendo selv har sagt overrasket dem, når det gjelder arbeidsmengden som ligger bak det å få spill til å fungere og skinne i 1080p-grafikk.
Denne fan-filmen gir oss et gløtt av Mario løpende rundt i kjente omgivelser, men også mer realistiske kulisser.
Grafikken er i 1080p og med 60 bilder i sekundet.
Epics Unreal-spillmotor er altså utgangspunktet. Aryoksini sier han har hentet alle miljøene fra samme sted. Han har selv lagd alle animasjonene, forteller han på sin Youtube-side.
Filmen har allerede blitt sett over en million ganger.
Du kan se resultatet her (fra Youtube):