«Duke Nukem» som rollespill?

Hinter om et helt nytt, og annerledes, spill.

2. februar 2014 16:47

(PressFire.no): Om man skal tro ryktene, så er et gjensyn med Duke Nukem nær.

En nettside med den gjenkjennbare tittelen «All out of gum» dukket opp i går. I følge siden kommer spillet «Duke Nukem: Mass Destruction» til å annonseres om 23 dager, lansert av danskene i Interceptor Entertainment , som har lang erfaring med The Duke - om enn litt fra sidelinja.

I skrivende stund er nettsiden nede for telling. Men man kan se et bilde av den, med oversettelser her.


Kick Ass-tyggis

Spillet skal være være under utvikling  til pc og PlayStation, og blir skapt i Unreal Engine.

Allgamesbeta klarte å snappe opp et skjermbilde av hjemmesiden før den forsvant offline igjen.

Siden er prydet med Kick Ass Spearmint-tyggegummi, et tydelig hint mot Duke, som er kjent for å «kick ass and chew bubblegum».

Redder verdenen fra romvesener

I tillegg til store muskler og slafsende tyggegummi kommer «Mass Destruction» til å handle om en utenomjordisk trussel.

Hjemmesiden figurerte en ukjent skrift, som har blitt oversatt:

- Få kunne ha forutsett den store katastrofen. Ødeleggelsen som kom fra de som var fredlige og fremgangsrike i begynnelsen. At rasen Kyrr skulle falle for denne mystiske kraften.

- Deres vakre verden, Kyrron, ble redusert til en planet regjert av kaos og fiendlighet. En brennende øde ørken dominert av en evig kamp for overlevelse. Kyrr tilpasset seg. Kyrr overlevde.

Videre forklarer teksten at denne rasen, Kyrr, videre utviklet seg til en destruktiv og kraftig livsform som ødelegger alt den kommer over - frem til de møter «The Duke».

Alt startet med Duke

Danske Interceptor Entertainment er et relativt nytt studio, men har tidligere jobbet med «Duke Nukem»-spill.

I 2010 la Fredrik Schreiber, en stor Duke-fan, opp idéer på Gearbox-forumet om hvordan han så for seg en nyversjon av «Duke Nukem 3D» skulle se ut, og begynte så å jobbe med Gearbox for at nettopp denne tittelen skulle bli en realitet.

Men tittelen det hele begynte med har fortsatt ikke blitt sluppet.

Unntatt det pågående prosjektet med «Reloaded» har Interceptor omskapt flere klassiske «Duke Nukem»-titler til iOS og Steam.

Gigantflopp

Forrige spill i «Duke Nukem»-sagaen ble en massiv skuffelse for mange av de som hadde ventet på spillet.

Det tok 14 år å skape spillet, og bak sceneteppet var det mye dramatikk.

Mot slutten av utviklingstiden solgte 3D Realms lisensen til Gearbox Software. Sistenevnte lappet så sammen spillet og hev det ut på markedet til laber mottagelse.

Vår anmelder ble lite imponert, og gav gjensynet en toer, med krass kritikk av den blonde muskelmannen:  «Tidens tann har vært en alt for stor påkjenning for Duke, og spillet hans føles uinspirert, kjedelig og rotete».

Siden har Gearbox hintet til et nytt spill, der de selv står for utviklingen.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3