(PressFire.no): Activision innrømmer nå at verdensrommet kanskje ikke var den ideelle plassen å dra «Call of Duty»-merkevaren, etter at «Infinite Warfare» ble en skuffelse, salgsmessig.
Det kommer frem av kvartalsrapporten de nå har lagt fram, og en diskusjon mellom Activision-sjef Eric Hirshberg og investorene til selskapet.
«Infinite Warfare»-salget nådde bare halvparten av lanseringssalget til det forrige spillet i serien, «Black Ops 3». Fortsatt enorme tall, sånn egentlig, men selvfølgelig ikke hva selskapet hadde ventet seg.
- Verdensrom-settingen resonerte ikke helt med fansen, innrømmer Hirshberg.
- Det ble ikke suksessen som vi hadde planlagt.
Nå varsler Activision at de skal «ta serien tilbake til røttene» i 2017, noe de igjen understreker til investorene sine. Kan det bety et nytt spill satt under andre verdenskrig, slik serien startet? Det kommende «Call of Duty»-spillet er produsert av Sledgehammer Games, som sist lagde «Advanced Warfare».
Hirshberg påpeker videre at dette ikke er et tilsvar til hvordan «Infinite Warfare» ikke solgte godt nok, for «Call of Duty»-spill blir satt i produksjon to år før lansering.
Han sier også at Activision kommer til å gi ut mer DLC til «Black Ops 3» for å demme opp for de sviktende tallene. Det er nemlig svært mange som fortsatt spiller det spillet aktivt.